چگونه محافظ اضافه بار فریزر را تست کنیم؟

چگونه محافظ اضافه بار فریزر را تست کنیم؟ محافظ اضافه بار به گونه ای طراحی شده است که از موتور کمپرسور در برابر صدمه محافظت کند. محل محافظ اضافه بار در کنار رله استارت یا نزدیک کمپرسور است. کمپرسور در بخش پایینی و پشتی فریزر قرار دارد به استثنای بخش انتهایی فوقانی که در یخچال فریزرها کمپرسور معمولاً در بالا قرار دارد.

هشدار: پیش از تست یا تعمیر لطفاً اصول ایمنی را مطالعه و رعایت نمایید.

پیش از تست کمپرسور موتور، فریزر را از برق بکشید تا از خطر برق گرفتگی جلوگیری شود. همچنین اگر کمپرسور از خازن استفاده می کند، خازن ممکن است بار الکتریکی کشنده ای داشته باشد. به ترمینال ها دست نزنید تا زمانی که آنها را تخلیه بار نکرده اید.

محافظ اضافه بار از بخش پایینی و پشتی فریزر قابل دسترسی است. کمپرسور با برچسب A نشان داده شده است، محافظ اضافه بار در جعبه ترمینال قرار دارد که خود در بخشی با برچسب B نشان داده شده است.

محافظ اضافه بار را می توان با برداشتن جعبه پوشش ترمینال پیدا کرد. این پوشش با یک کشنده یا بست نگهدارنده در جای خود محکم شده است.

محافظ اضافه بار
محافظ اضافه بار

محافظ اضافه بار (با برچسب B) دو وایر دارد. یک وایر رله کمپرسور (با برچسب A) را به کانکتور دارای بست متصل می کند. کانکتور را محکم بکشید تا از رله ترمینال جدا شود (وایر را نکشید). ممکن است نیاز باشد که از دو دم باریک برای جدا کردن کانکتور استفاده کنید. بررسی کنید که کانکتور فاسد نشده باشد. اگر اینگونه است، کانکتور باید تعویض شود.

محافظ اضافه بار به کمک یک بست گرد فنری در جای خود محکم شده است. با استفاده از پیچ گوشتی، بست فنری را باز کنید و محافظ اضافه بار را جدا کنید.

بست گرد فنری

با استفاده از یک مولتی متر، محافظ اضافه بار را از نظر اتصالی بررسی کنید. تنظیمات مولتی متر باید روی X1 قرار داده شود.

یک میله را به هر ترمینال وصل کنید. عقربه مولتی متر باید روی صفر اوهم قرار گیرد. اگر محافظ اضافه بار از این تست موفق بیرون نیامد، باید تعویض شود.

چگونه محافظ اضافه بار فریزر را تست کنیم؟

همکاران ما

همکاران ما

با افتخار اعلام می کنیم که متخصصین برجسته تعمیرات لوازم خانگی سامسونگ و ال جی به صورت دائمی فعالیت خود را با تیم ما آغاز کرده اند. در زیر خدماتی که این عزیزان ارائه می دهند را معرفی می کنیم و امیدواریم مورد توجه شما واقع گردد :

خدمات نمایندگی تعمیرات سامسونگ :

تعمیر ماشین ظرفشویی سامسونگ

تعمیر ماشین لباسشویی سامسونگ

تعمیر یخچال فریزر سامسونگ

تعمیر ساید بای ساید سامسونگ

تعمیر تلویزیون سامسونگ

تعمیر ماکروفر سامسونگ

تعمیر یخچال سامسونگ

خدمات نمایندگی تعمیرات ال جی :

تعمیرات تلویزیون ال جی

 تعمیر ماشین ظرفشویی ال جی

تعمیر ماشین لباسشویی ال جی

تعمیر ساید بای ساید ال جی

تعمیر یخچال فریزر ال جی

تعمیر ماکروفر ال جی

تعمیر یخچال ال جی

 

چگونه سوئیچ در را در فریزر بررسی کنیم؟

نور داخلی در بیشتر فریزرها و فن در برخی از فریزرها توسط سوئیچ در کنترل می شود. زمانی که در بسته می شود، این سوئیچ فشرده می شود و نور داخلی خاموش می شود (بله خاموش می شود) و فن کار معمول خود را ادامه می دهد. اگر در تنظیم نباشد یا سوئیچ نقص داشته باشد، فریزر ممکن است در نتیجه عدم فعالیت فن تخبیر کننده گرم می شود و حرارت توسط نور داخلی تولید می شود.

هشدار: پیش از اینکه برای تست یا تعمیر تلاش کنید، اصول ایمنی را مطالعه و رعایت کنید

پیش از تست سوئیچ، فریزر را از برق بکشید تا از خطر برق گرفتگی جلوگیری شود.

سوئیچ را پیدا کنید و آن را با برداشتن پیچ نگهدارنده (در صورت وجود) یا با کمک کاردک بردارید. تکه ای از چسب برق روی تیغه کاردک قرار دهید تا از ایجاد صدمه برای یخچال جلوگیری نمایید. به آرامی سوئیچ را از جای خود بکشید و یک یا دو اینچ از وایر را لخت کنید.

سوئیچ دو وایر دارد (اگر فعالیت های دیگری را نیز کنترل می کند 4 وایر خواهد داشت). محل قرارگیری وایر روی سوئیچ را پیش از جدا کردن سیم ها علامت گذاری کنید. وایرها به وسیله بست روی کانکتورها به سوئیچ متصل شده اند. کانکتور را محکم بکشید تا از ترمینال سوئیچ جدا شود (مراقب باشید که وایر را نکشید). ممکن است نیاز باشد که از دو عدد دم باریک برای جدا کردن کانکتورها استفاده کنید. کانکتورها و ترمینال ها را بررسی کنید که فاسد نشده باشند. اگر اینگونه است باید آنها را تعویض کنید.

 

کانکتور
کانکتور

با استفاده از مولتی متر، سوئیچ را از نظر اتصالی کردن بررسی کنید. تنظیمات مولتی متر را روی X1 قرار دهید. میله ای را روی هر ترمینال قرار دهید. زمانی که میله ها ترمینال را لمس می کنند، عقربه مولتی متر باید از بی نهایت به صفر تغییر کند. در حالی که میله ها هنوز ترمینال ها را لمس کرده اند، سوئیچ را فشار دهید، عقربه باید مجدداً صفر را نشان دهند. اگر اینگونه نشد، سوئیچ باید تعویض شود.

ترمینال سوییچ
ترمینال سوییچ

 

اگر 4 ترمینال وجود دارد، میله را به ترمینال بچسبانید و هر یک را با 3 ترمینال دیگر را با میله دیگر همزمان تست کنید. لمس یکی از سه ترمینال باید موجب شود که عقربه مولتی متر از بی نهایت به صفر تغییر کند. دو ترمینال دیگر جفت هستند. سوئیچ را در حالی فشار دهید که میله ها هنوز در تماس با ترمینال ها هستند و عقربه باید به بی نهایت بازگردد. اکنون دو ترمینال دیگر را تست کنید. اگر هر جفت از ترمینال ها از تست اتصالی شکست بخورد، سوئیچ باید تعویض شود.

 

چگونه ترموستات دیفراست را در فریزر بررسی کنیم

برخی از سیستم‌های دیفراست از ترموستات (سوئیچ بی متال) استفاده می‌کنند تا از داغ شدن بیش از حد گرمکن دیفراست جلوگیری شود. این سوئیچ معمولاً بسته است. در طی چرخه دیفراست، گرمکن دیفراست موجب می‌شود که آلیاژ فلزی در سوئیچ گرم شده و زمانی که اینگونه شد به سمت عقب برگشته و مدار را قطع می‌کند. زمانی که فلز سرد می‌شود، مدار را مجدداً برقرار می‌کند و گرمکن دیفراست کار گرم کردن را مجدداً شروع می‌کند (تا زمانی که تایمر دیفراست در چرخه دیفراست قرار دارد). ترموستات معیوب می‌تواند مانع کار گرمکن دیفراست شود یا امکان داغ شدن بیش از حد را بوجود آورد که در این صورت به وارد شدن آسیب یا آتش سوزی منجر می‌شود.

هشدار: پیش از تلاش برای تست یا تعمیر وسایل برقی، اصول ایمنی را مطالعه و رعایت فرمایید.

ترموستات دیفراست
ترموستات دیفراست

پیش از تست ترموستات دیفراست، یخچال را از برق بکشید تا برق گرفتگی صورت نگیرد.

ترموستات دیفراست نزدیک گرمکن دیفراست قرار گرفته است و به صورت متوالی سیم پیچی شده است. این ترموستات معمولاً در پشت یک ساید بای ساید یا زیر کف یک یخچال فریزر قرار گرفته است. لازم است که مواد مسدود کننده مسیر مانند محتویات داخل فریزر، قفسه ها، یخ ساز و پنل عقبی یا زیرین داخل فریزر برداشته شوند.

این پنل ممکن است با بست‌های نگهدارنده یا پیچ هایی در جای خود محکم شده باشد. پیچ‌ها را باز کرده و با کمک پیچ گوشتی کوچک بست‌ها را فشار داده و باز کنید. در برخی از یخچال فریزرهای قدیمی، لازم است که قالب پلاستیکی را بردارید تا به کف فریزر دسترسی پیدا کنید. برداشتن این قالب ممکن است دشوار باشد—هرگز این قالب را با زور برندارید. اگر تصمیمتان بر این شد که قالب را بردارید، این کار را با مسئولیت خود انجام دهید چون امکان شکستن آن وجود دارد. ابتدا سعی کنید که قالب را با حوله ای گرم و تر، گرم نمایید.

ترموستات دو وایر دارد. وایرها با بست به کانکتورها یا مهار سیم پیچ متصل شده اند. کانکتورها یا مهار سیم پیچ را محکم بکشید تا از ترمینال‌ها جدا شوند (مراقب باشید که وایرها را نکشید). ممکن است نیاز شود که برای این کار از دم باریک استفاده کنید. کانکتورها و ترمینال‌ها را بررسی کنید تا فاسد نشده باشند. اگر اینگونه است، باید آنها را یا تمیز کرده یا تعویض نمایید.

به کمک مولتی متر سعی کنید المنت گرمایی را از نظر اتصالی بررسی کنید. تنظیمات مولتی متر را روی X1 اوهم قرار دهید. هر میله را روی یک ترمینال قرار دهید. زمانی که ترموستات سرد است عقربه مولتی متر باید صفر و زمانی که ترموستات گرم است (بین 40 تا 90 درجه فارنهایت، بسته به مدل فریزر) عقربه باید بی نهایت را نشان دهد. اگر ترموستات از این تست موفق بیرون نیامد، باید تعویض شود.

 

فریزر چگونه کار می کند؟

فریزر در واقع مواد را سرد نمی کند، بلکه حرارت را از آنها می گیرد. ممکن است دوست نداشته باشید درس فیزیک بخوانید اما ممکن است بپرسید که این «سرما» از کجا می آید. بنابراین، باز هم درس فیزیک لازم است. زمانی که گاز از حالت فشار زیاد به حالت فشار کم می رود، دمای گاز افت می کند. فریزر شما بارها و بارها گاز را از فشار زیاد به فشار کم به گردش در می آورد.

فریزر شما کمپرسور و سیستم لوله کشی بسته ای دارد که حاوی گاز (سرد کننده) هستند. کمپرسور ماده سرد کننده را پمپ کرده و آن را فشرده می کند. ماده سردکننده از طریق کوئل های پشت یا زیر فریزر و از طریق شیر انبساط دهنده به داخل فریزر جریان می یابد. زمانی که ماده سردکننده از طریق شیر انبساط دهنده جریان می یابد، فشار افت می کند و دما نیز به همین صورت افت می کند.

داخل فریزر یک فن هوا را در لوله کشی سرد جریان می دهد و ماده سردکننده حرارت را از هوای نسبتاً گرمتر فریزر جذب می کند. اگر ترجیح می دهید تا تنها به این موضوع فکر کنید که فن هوای سرد را به فریزر می دمد، خوب است، چون نتایج تقریباً مشابه هستند. اما از نظر فنی، حرارت به بیرون پمپ می شود و نه هوای سرد.

ما سوالات زیادی در خصوص این موضوع داریم، بنابراین یک نکته جالب در اینجا وجود دارد. اگر دما خارج یخچال یا فریزر بسیار کم است، این وسیله به اندازه کافی سرد نیست. این وسیله برای کار کردن به دماهای گرمتر خارج وسیله وابسته است. بنابراین اگر یخچال یا فریزر را در گاراژ نگهداری می کنید و هوای سردی را تجربه می کنید، وسیله برقی شما احتمالاً بیش از اندازه گرم است.

زمانی که هوای فریزر سرد می شود، آب در هوا (رطوبت) غلیظ می شود. آبی که در فریزر چگالیده می شود و به برفک تبدیل خواهد شد. بیشتر فریزرهای مدرن، برفک زدای خودکار دارند که برفک جمع شده را ذوب می کند. برفک زدا تنها یک المنت گرمایی است که توسط تایمر برفک زدا و یک ترموستات کنترل می شود. آب از برفک ذوب شده، از فریزر به ظرف زیر فریزر کشیده شده و بخار می شود.

ترموستات دیگری، هر زمان که دما بالاتر از سطح خاصی می رود، کمپرسور را فعال می کند. این سطح بسته به تنظیمات کنترل دما متغیر است.

زمانی که در باز است و چراغ داخلی روشن می شود، سوئیچ در مدار را می بندد. زمانی که در باز است برخی از فریزرها برخی از مؤلفه ها مانند فن، هیتر برفک زدا یا یخ «داخل در» و آب پخش کن را غیرفعال می کنند.