1669 پشتیبانی سریع
نمایندگی تعمیرات وستینگهاوس

چگونه ترموستات دیفراست را در فریزر بررسی کنیم؟

665 بازدید
چگونه ترموستات دیفراست را در فریزر بررسی کنیم

برخی از سیستم‌های دیفراست از ترموستات (سوئیچ بی متال) استفاده می‌کنند تا از داغ شدن بیش از حد گرمکن دیفراست جلوگیری شود. این سوئیچ معمولاً بسته است. در طی چرخه دیفراست، گرمکن دیفراست موجب می‌شود که آلیاژ فلزی در سوئیچ گرم شده و زمانی که اینگونه شد به سمت عقب برگشته و مدار را قطع می‌کند. زمانی که فلز سرد می‌شود، مدار را مجدداً برقرار می‌کند و گرمکن دیفراست کار گرم کردن را مجدداً شروع می‌کند (تا زمانی که تایمر دیفراست در چرخه دیفراست قرار دارد). ترموستات معیوب می‌تواند مانع کار گرمکن دیفراست شود یا امکان داغ شدن بیش از حد را بوجود آورد که در این صورت به وارد شدن آسیب یا آتش سوزی منجر می‌شود.

هشدار: پیش از تلاش برای تست یا تعمیر وسایل برقی، اصول ایمنی را مطالعه و رعایت فرمایید.

ترموستات دیفراست

ترموستات دیفراست

پیش از تست ترموستات دیفراست، یخچال را از برق بکشید تا برق گرفتگی صورت نگیرد.

ترموستات دیفراست نزدیک گرمکن دیفراست قرار گرفته است و به صورت متوالی سیم پیچی شده است. این ترموستات معمولاً در پشت یک ساید بای ساید یا زیر کف یک یخچال فریزر قرار گرفته است. لازم است که مواد مسدود کننده مسیر مانند محتویات داخل فریزر، قفسه ها، یخ ساز و پنل عقبی یا زیرین داخل فریزر برداشته شوند.

این پنل ممکن است با بست‌های نگهدارنده یا پیچ هایی در جای خود محکم شده باشد. پیچ‌ها را باز کرده و با کمک پیچ گوشتی کوچک بست‌ها را فشار داده و باز کنید. در برخی از یخچال فریزرهای قدیمی، لازم است که قالب پلاستیکی را بردارید تا به کف فریزر دسترسی پیدا کنید. برداشتن این قالب ممکن است دشوار باشد—هرگز این قالب را با زور برندارید. اگر تصمیمتان بر این شد که قالب را بردارید، این کار را با مسئولیت خود انجام دهید چون امکان شکستن آن وجود دارد. ابتدا سعی کنید که قالب را با حوله ای گرم و تر، گرم نمایید.

ترموستات دو وایر دارد. وایرها با بست به کانکتورها یا مهار سیم پیچ متصل شده اند. کانکتورها یا مهار سیم پیچ را محکم بکشید تا از ترمینال‌ها جدا شوند (مراقب باشید که وایرها را نکشید). ممکن است نیاز شود که برای این کار از دم باریک استفاده کنید. کانکتورها و ترمینال‌ها را بررسی کنید تا فاسد نشده باشند. اگر اینگونه است، باید آنها را یا تمیز کرده یا تعویض نمایید.

به کمک مولتی متر سعی کنید المنت گرمایی را از نظر اتصالی بررسی کنید. تنظیمات مولتی متر را روی X1 اوهم قرار دهید. هر میله را روی یک ترمینال قرار دهید. زمانی که ترموستات سرد است عقربه مولتی متر باید صفر و زمانی که ترموستات گرم است (بین 40 تا 90 درجه فارنهایت، بسته به مدل فریزر) عقربه باید بی نهایت را نشان دهد. اگر ترموستات از این تست موفق بیرون نیامد، باید تعویض شود.

 

مطالب مرتبط

دیدگاه کاربران

نام شما *
ایمیل شما *

 1669