1669 پشتیبانی سریع
نمایندگی تعمیرات وستینگهاوس

چگونه محافظ اضافه بار فریزر را تست کنیم؟

490 بازدید
چگونه محافظ اضافه بار فریزر را تست کنیم؟

چگونه محافظ اضافه بار فریزر را تست کنیم؟ محافظ اضافه بار به گونه ای طراحی شده است که از موتور کمپرسور در برابر صدمه محافظت کند. محل محافظ اضافه بار در کنار رله استارت یا نزدیک کمپرسور است. کمپرسور در بخش پایینی و پشتی فریزر قرار دارد به استثنای بخش انتهایی فوقانی که در یخچال فریزرها کمپرسور معمولاً در بالا قرار دارد.

هشدار: پیش از تست یا تعمیر لطفاً اصول ایمنی را مطالعه و رعایت نمایید.

پیش از تست کمپرسور موتور، فریزر را از برق بکشید تا از خطر برق گرفتگی جلوگیری شود. همچنین اگر کمپرسور از خازن استفاده می کند، خازن ممکن است بار الکتریکی کشنده ای داشته باشد. به ترمینال ها دست نزنید تا زمانی که آنها را تخلیه بار نکرده اید.

محافظ اضافه بار از بخش پایینی و پشتی فریزر قابل دسترسی است. کمپرسور با برچسب A نشان داده شده است، محافظ اضافه بار در جعبه ترمینال قرار دارد که خود در بخشی با برچسب B نشان داده شده است.

محافظ اضافه بار را می توان با برداشتن جعبه پوشش ترمینال پیدا کرد. این پوشش با یک کشنده یا بست نگهدارنده در جای خود محکم شده است.

محافظ اضافه بار

محافظ اضافه بار

محافظ اضافه بار (با برچسب B) دو وایر دارد. یک وایر رله کمپرسور (با برچسب A) را به کانکتور دارای بست متصل می کند. کانکتور را محکم بکشید تا از رله ترمینال جدا شود (وایر را نکشید). ممکن است نیاز باشد که از دو دم باریک برای جدا کردن کانکتور استفاده کنید. بررسی کنید که کانکتور فاسد نشده باشد. اگر اینگونه است، کانکتور باید تعویض شود.

محافظ اضافه بار به کمک یک بست گرد فنری در جای خود محکم شده است. با استفاده از پیچ گوشتی، بست فنری را باز کنید و محافظ اضافه بار را جدا کنید.

بست گرد فنری

با استفاده از یک مولتی متر، محافظ اضافه بار را از نظر اتصالی بررسی کنید. تنظیمات مولتی متر باید روی X1 قرار داده شود.

یک میله را به هر ترمینال وصل کنید. عقربه مولتی متر باید روی صفر اوهم قرار گیرد. اگر محافظ اضافه بار از این تست موفق بیرون نیامد، باید تعویض شود.

چگونه محافظ اضافه بار فریزر را تست کنیم؟

مطالب مرتبط

دیدگاه کاربران

نام شما *
ایمیل شما *

 1669