1669 پشتیبانی سریع
نمایندگی تعمیرات وستینگهاوس

فریزر چگونه کار می کند؟

628 بازدید
فریزر چگونه کار می کند؟

فریزر در واقع مواد را سرد نمی کند، بلکه حرارت را از آنها می گیرد. ممکن است دوست نداشته باشید درس فیزیک بخوانید اما ممکن است بپرسید که این «سرما» از کجا می آید. بنابراین، باز هم درس فیزیک لازم است. زمانی که گاز از حالت فشار زیاد به حالت فشار کم می رود، دمای گاز افت می کند. فریزر شما بارها و بارها گاز را از فشار زیاد به فشار کم به گردش در می آورد.

فریزر شما کمپرسور و سیستم لوله کشی بسته ای دارد که حاوی گاز (سرد کننده) هستند. کمپرسور ماده سرد کننده را پمپ کرده و آن را فشرده می کند. ماده سردکننده از طریق کوئل های پشت یا زیر فریزر و از طریق شیر انبساط دهنده به داخل فریزر جریان می یابد. زمانی که ماده سردکننده از طریق شیر انبساط دهنده جریان می یابد، فشار افت می کند و دما نیز به همین صورت افت می کند.

داخل فریزر یک فن هوا را در لوله کشی سرد جریان می دهد و ماده سردکننده حرارت را از هوای نسبتاً گرمتر فریزر جذب می کند. اگر ترجیح می دهید تا تنها به این موضوع فکر کنید که فن هوای سرد را به فریزر می دمد، خوب است، چون نتایج تقریباً مشابه هستند. اما از نظر فنی، حرارت به بیرون پمپ می شود و نه هوای سرد.

ما سوالات زیادی در خصوص این موضوع داریم، بنابراین یک نکته جالب در اینجا وجود دارد. اگر دما خارج یخچال یا فریزر بسیار کم است، این وسیله به اندازه کافی سرد نیست. این وسیله برای کار کردن به دماهای گرمتر خارج وسیله وابسته است. بنابراین اگر یخچال یا فریزر را در گاراژ نگهداری می کنید و هوای سردی را تجربه می کنید، وسیله برقی شما احتمالاً بیش از اندازه گرم است.

زمانی که هوای فریزر سرد می شود، آب در هوا (رطوبت) غلیظ می شود. آبی که در فریزر چگالیده می شود و به برفک تبدیل خواهد شد. بیشتر فریزرهای مدرن، برفک زدای خودکار دارند که برفک جمع شده را ذوب می کند. برفک زدا تنها یک المنت گرمایی است که توسط تایمر برفک زدا و یک ترموستات کنترل می شود. آب از برفک ذوب شده، از فریزر به ظرف زیر فریزر کشیده شده و بخار می شود.

ترموستات دیگری، هر زمان که دما بالاتر از سطح خاصی می رود، کمپرسور را فعال می کند. این سطح بسته به تنظیمات کنترل دما متغیر است.

زمانی که در باز است و چراغ داخلی روشن می شود، سوئیچ در مدار را می بندد. زمانی که در باز است برخی از فریزرها برخی از مؤلفه ها مانند فن، هیتر برفک زدا یا یخ «داخل در» و آب پخش کن را غیرفعال می کنند.

 

برچسب‌ها

مطالب مرتبط

دیدگاه کاربران

نام شما *
ایمیل شما *

 1669