1669 پشتیبانی سریع
نمایندگی تعمیرات وستینگهاوس

چگونه سوئیچ در را در فریزر بررسی کنیم؟

450 بازدید
چگونه سوئیچ در را در فریزر بررسی کنیم؟

نور داخلی در بیشتر فریزرها و فن در برخی از فریزرها توسط سوئیچ در کنترل می شود. زمانی که در بسته می شود، این سوئیچ فشرده می شود و نور داخلی خاموش می شود (بله خاموش می شود) و فن کار معمول خود را ادامه می دهد. اگر در تنظیم نباشد یا سوئیچ نقص داشته باشد، فریزر ممکن است در نتیجه عدم فعالیت فن تخبیر کننده گرم می شود و حرارت توسط نور داخلی تولید می شود.

هشدار: پیش از اینکه برای تست یا تعمیر تلاش کنید، اصول ایمنی را مطالعه و رعایت کنید

پیش از تست سوئیچ، فریزر را از برق بکشید تا از خطر برق گرفتگی جلوگیری شود.

سوئیچ را پیدا کنید و آن را با برداشتن پیچ نگهدارنده (در صورت وجود) یا با کمک کاردک بردارید. تکه ای از چسب برق روی تیغه کاردک قرار دهید تا از ایجاد صدمه برای یخچال جلوگیری نمایید. به آرامی سوئیچ را از جای خود بکشید و یک یا دو اینچ از وایر را لخت کنید.

سوئیچ دو وایر دارد (اگر فعالیت های دیگری را نیز کنترل می کند 4 وایر خواهد داشت). محل قرارگیری وایر روی سوئیچ را پیش از جدا کردن سیم ها علامت گذاری کنید. وایرها به وسیله بست روی کانکتورها به سوئیچ متصل شده اند. کانکتور را محکم بکشید تا از ترمینال سوئیچ جدا شود (مراقب باشید که وایر را نکشید). ممکن است نیاز باشد که از دو عدد دم باریک برای جدا کردن کانکتورها استفاده کنید. کانکتورها و ترمینال ها را بررسی کنید که فاسد نشده باشند. اگر اینگونه است باید آنها را تعویض کنید.

 

کانکتور

کانکتور

با استفاده از مولتی متر، سوئیچ را از نظر اتصالی کردن بررسی کنید. تنظیمات مولتی متر را روی X1 قرار دهید. میله ای را روی هر ترمینال قرار دهید. زمانی که میله ها ترمینال را لمس می کنند، عقربه مولتی متر باید از بی نهایت به صفر تغییر کند. در حالی که میله ها هنوز ترمینال ها را لمس کرده اند، سوئیچ را فشار دهید، عقربه باید مجدداً صفر را نشان دهند. اگر اینگونه نشد، سوئیچ باید تعویض شود.

ترمینال سوییچ

ترمینال سوییچ

 

اگر 4 ترمینال وجود دارد، میله را به ترمینال بچسبانید و هر یک را با 3 ترمینال دیگر را با میله دیگر همزمان تست کنید. لمس یکی از سه ترمینال باید موجب شود که عقربه مولتی متر از بی نهایت به صفر تغییر کند. دو ترمینال دیگر جفت هستند. سوئیچ را در حالی فشار دهید که میله ها هنوز در تماس با ترمینال ها هستند و عقربه باید به بی نهایت بازگردد. اکنون دو ترمینال دیگر را تست کنید. اگر هر جفت از ترمینال ها از تست اتصالی شکست بخورد، سوئیچ باید تعویض شود.

 

برچسب‌ها

مطالب مرتبط

دیدگاه کاربران

نام شما *
ایمیل شما *

 1669